Mukis atsinaujino!
 

Sėkmės istorijos

 

Dominyka Venciūtė

2020.07.21

Dr. Dominyka Venciūtė – Lietuvoje viena labiausiai žinomų asmeninių prekės ženklų vystymo eksperčių, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė ir dėstytoja, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) Vilniaus skyriaus valdybos narė, sertifikuota marketingo vadovė bei asmeninių prekės ženklų vystymo (angl. personal branding) ir rinkodaros konsultacijų įmonės „Persona Cognita“ įkūrėja ir konsultantė, buvusi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Rinkodaros ir pardavimų padalinio vadovė. Su rinkodara įvairiuose kontekstuose susidurianti 10 metų, o prieš kelerius pradėjusi nagrinėti asmeninių prekės ženklų ypatumus, šiandien dr. Dominyka Venciūtė konsultuoja rinkodaros ir komunikacijos klausimais, rengia mokymus įmonėms ir padeda asmeninius prekės ženklus vystyti įvairių sričių profesionalams.

 

Apie kokią profesiją svajojote vaikystėje? Ar svajonės išsipildė?

Norai keitėsi dažnai. Mokydamasi mokykloje svajojau apie žurnalistikos, vėliau – teisės studijas. Dvyliktoje klasėje sužinojau apie neseniai įsikūrusį ISM Vadybos ir ekonomikos universitetą ir pasirinkau Verslo vadybos ir analitikos studijas. Meluočiau sakydama, kad apie tai svajojau vaikystėje, tačiau tokio pasirinkimo niekuomet nesigailėjau, nes studijų metu supratau, kuri vadybos sritis mane domina labiausiai, turėjau galimybę studijuoti skirtinguose užsienio šalių universitetuose ir geriau pažinau save.

 

Papasakokite apie ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorės darbą, kuo jis buvo įdomus Jums? Ar sunku būti vadove? Su kokiais iššūkiais tenka susidurti?

Simboliška tai, kad Verslo vadybos ir analitikos programą esu baigusi pati. Pradėjusi doktorantūros studijas, sulaukiau pasiūlymo tapti šios programos direktore ir nedvejodama sutikau. Labiausiai akademiniame darbe motyvuoja galimybė prisidėti prie jaunų talentų profesinio augimo. Didžiausias įvertinimas man – žinojimas, kad galiu studentams suteikti žinių ar juos išmokyti naujų dalykų. Akademinis darbas įdomus savo dinamika – studentai keičiasi, studijuoti pradeda nauji, taip turiu progą pažinti skirtingas asmenybes, gilintis į jų poreikius, iš jų mokausi ir pati.

Vadovavimas programai – ne tas pats, kas vadovavimas komandai, tad pagrindinis mano iššūkis šioje veikloje – užtikrinti studentams sąlygas mokytis iš geriausių. Beveik trejus metus vadovavau ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Rinkodaros ir pardavimų skyriui, turėjau dešimties žmonių komandą. Darbas buvo be galo įdomus ir dinamiškas. Aišku, buvo ir iššūkių – šias pareigas pradėjau eiti be ankstesnės vadovavimo patirties, reikėjo daug ko išmokti.

 

Kuo Jus sudomino rinkodara? Kokios asmeninės savybės reikalingos norint dirbti šioje srityje?

Rinkodara susidomėjau trečiais bakalauro studijų metais. Atlikau ne vieną praktiką žinomose Lietuvos įmonėse. Ši sritis tuomet man pasirodė įdomi tuo, jog joje mačiau galimybių pasireikšti kūrybai. Šiandien mano suvokimas apie rinkodarą yra kiek pakitęs, nes visų pirma tai – gilinimasis į vartotojus, jų poreikių analizė, sprendimai jų problemoms, ir tik vėliau – priemonės, leidžiančios pasiekti vartotojus. Kalbėdama apie šią sritį dažnai mėgstu cituoti vieną garsų rinkodaros konsultantą ir knygų autorių Seth Godin, kuris yra pasakęs, kad rinkodara – tai varžybos dėl žmonių dėmesio (angl. „marketing is a contest for people‘s attention“). Kadangi rinkodara – plati sritis, skirtingose jos kryptyse reikia skirtingų kompetencijų ir asmeninių savybių. Kūrybingi, meniškos sielos asmenys lengvai prisitaikys reklamos ar komunikacijos agentūrose, matematiką išmanantys ir loginį mąstymą turintys gebės analizuoti su rinkodaros sprendimais susijusius klausimus įvairiose organizacijose ir tyrimų institutuose. Keletas vienijančių skirtingose rinkodaros srityse dirbančiųjų savybių – smalsumas, atkaklumas bei noras nuolat mokytis ir tobulėti.

 

Kas yra „Persona Cognita“ ir kas paskatino ją įkurti?

Jau seniai draugai ir pažįstami prašydavo manęs patarimų, kokius vizualus naudoti socialiniuose tinkluose, kaip, ką ir kada rašyti, kokias asmenines nuotraukas kelti. Gal todėl, kad visuomet domėjausi žmonėmis, atsirado pajautimas, koks turinys internetinėje erdvėje bus paveikus, o koks ne, koks žmogus bus įdomus auditorijai, o koks nelabai. Prieš keletą metų, baigdama savo disertaciją, supratau, kad ją apsigynusi imsiuosi veiklos, kuri leis kurti vertę kitiems, t. y., padės žmonėms savo asmeninių prekių ženklų dėka ir komunikacija siekti tikslų. Taip subrendau pati įkurti prekės ženklą. Šiandien „Persona Cognita“ – įmonė, kurios tikslas – padėti vadovams, verslininkams ir savo sričių profesionalams stiprinti savo asmeninius prekės ženklus, skleisti savo idėjas asmeninės komunikacijos pagrindu, didinti matomumą ir stiprinti įvaizdį.

Dar vienas aspektas, paskatinęs įkurti „Persona Cognita“ būtent tuo metu – sąlyginai maža konkurencija. Šiandien panašias paslaugas teikiančių įmonių yra gerokai daugiau.

 

Papasakokite plačiau apie asmeninio prekės ženklo vystymą ir naudą.

Svarbu suprasti, kad asmeninis prekės ženklas – neatsiejama kiekvieno iš mūsų dalis, visi mes – asmeniniai prekės ženklai, kad ir kaip griežtai, sausai ar teoriškai tai beskambėtų. Kiekvienas iš mūsų esame žinomas dėl tam tikrų savybių, kompetencijų ar dėl to, ką galime pasiūlyti. Net vaikai mokyklos draugų rate yra žinomi dėl tam tikrų savo savybių ar gebėjimų – gražios rašysenos, komunikabilumo, gebėjimo burti klasės draugus ir panašiai.

Nors asmeninio prekės ženklo sąvokos šaknys tikrai nėra naujos, šiandien, socialinių tinklų dėka, kiekvienas iš mūsų turime galimybę vystyti, stiprinti savo asmeninį prekės ženklą ne tik siauruose ratuose, bet ir gerokai platesnėse erdvėse. Šiais prieinamumo prie informacijos laikais turėtume susimąstyti, ar tikrai mūsų komunikacija yra ta, kuri padeda mums siekti savo tikslų.

Asmeninis prekės ženklas leidžia tikslinei auditorijai susidaryti įspūdį, atsirinkti, rekomenduoti.

Svarbiausia yra išsigryninti tikslus ir atlikti savianalizę. Suprantant, kur laiką leidžia tikslinė auditorija, svarbu pasirinkti aktualius kanalus. Jie, beje, nebūtinai yra tik socialiniai tinklai. Kanalas gali būti ir organizacija, partnerių ar klientų įmonės, renginiai, konferencijos ir pan. Pasirinkus tinkamus kanalus yra svarbu juose reguliariai kurti turinį – matomumas ateina ar nuomonės lyderio statusas pasiekiamas tik nuosekliu darbu. Taip pat siūlyčiau nepamiršti savo kontaktų rato, kurį taip pat galime įtraukti į savo turinį stiprindami asmeninį prekės ženklą. Na ir, žinoma, svarbu stebėti, kaip kinta jūsų tikslinės auditorijos įsitraukimas į turinį bei kokius rezultatus tai neša. Asmeninių KPIs (pagrindinių veiklos rodiklių, angl. key performance indicator) išsikėlimas – svarbi proceso dalis.

 

Kaip nepakenti savo karjerai naudojantis socialiniais tinklais?

Visų pirma reikėtų atlikti auditą ir peržiūrėti, kokia informacija juose yra dabar. Ar ji tokia, kokią norite ten matyti? Jei ji visiškai neatitinka šiandieninio jūsų įvaizdžio, pasirūpinkite ir savo socialiniais tinklais. Atlikus savianalizę, išsigryninus tikslus, auditoriją, pasirinkus kanalus ir pradėjus komunikuoti yra svarbu atsakyti sau į klausimą – ar tai komunikacija, kuri stiprina mano norimą formuoti įvaizdį ir atspindi identitetą? Jei taip, jūs esate teisingame kelyje.

 

Kokia yra „LinkedIn“ įtaka asmeniniam prekės ženklui?

„LinkedIn“ – didžiausias profesionalus vienijantis socialinis tinklas, ypač aktualus verslo pasaulio atstovams. Jo dėka milijonai žmonių visame pasaulyje randa darbus, o organizacijos – tinkamus darbuotojus. Tai, kad šiame socialiniame tinkle dalijamasi su profesiniu gyvenimu susijusiu turiniu, leidžia formuoti savo kaip profesionalo įvaizdį. Dėl palankaus iš asmeninio profilio kuriamam turiniui algoritmo kiekvienas gana greitai gali padidinti savo matomumą. Daugeliui „LinkedIn“ ir asmeninis prekės ženklas šiandien – neatsiejami dalykai.

 

Ko palinkėtumėte mokiniams, kurie dar nepasirinko savo karjeros kelio?

Palinkėčiau bandyti, net jei šiandien dar nežinote, kokia kryptimi norite eiti. Jei pabandę vieną sritį suprasite, kad ji yra ne jums, nieko tokio – niekada nevėlu pradėti iš naujo. Nereikėtų galvoti, kad turite iškart žinoti, ką veiksite po 10-ies metų – pasaulis yra nenuspėjamas ir jame kasdien atsiranda naujų galimybių. Tad būkite smalsūs, bandykite save skirtingose srityse ir nuolat mokykitės.

 

Ačiū už pokalbį!